تبلیغات

آخرین ارسال های تالار
هیچ ارسال جدیدی برای تالار گفتمان وجود ندارد .
افزایش تغییرات شدید آب و هوایی، زلزله سالهای سخت و طاقت فرسا، عدم صلح در سوریه

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام بر مهدی صاحب الزمان 

ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایشان 

1-خب همانطوری که احتمال می رفت و در پست قبلی هم به آن اشاره شده بود شاهد زلزله عظیم در چهار کشور پاکستان افغانسان هندوستان و کشمیر بودیم و قبل ترش زلزله شدید هائیتی را داشتیم و اگر عصر ظهور باشد در سالهای آینده شاهد شدت بیشتر و تعداد زیادتری از زلزله در سطح جهان خواهیم بود



:: ادامه مطلب
ن : s313a
ت : 8 آبان 1394
بازدید : 945
نظرات : 21
زلزله های عظیم

سلام بر مهدی صاحب الزمان 

عید سعید فطر پیشاپیش بر همگی مبارک

در روایات شریف از زلزله های بسیار نزدیک ظهور صحبت به میان امده است.

در بعضی روایات فقط به زیاد شدن زلزله اشاره شده و درباره مکان زلزله سکوت کرده است

اما در بعضی به مهمترین انها اشاره شده 

از جمله 

1- زلزله شام و فرو رفتن حرستا و جابیه

2- زلزله بغداد



:: ادامه مطلب
ن : s313a
ت : 25 تیر 1394
بازدید : 2325
نظرات : 21
الْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ بَیْنَ جُمَادَى وَ رَجَبٍ

أَبِی رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ سُفْیَانَ عَنْ فِرَاسٍ عَنِ الشَّعْبِیِّ قَالَ قَالَ ابْنُ الْکَوَّاءِ لِعَلِیٍّ ع یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَ رَأَیْتَ قَوْلَکَ الْعَجَبُ کُلُّ الْعَجَبِ بَیْنَ جُمَادَى وَ رَجَبٍ قَالَ ع وَیْحَکَ یَا أَعْوَرُ هُوَ جَمْعُ أَشْتَاتٍ وَ نَشْرُ أَمْوَاتٍ وَ حَصْدُ نَبَاتٍ وَ هَنَاتٌ بَعْدَ هَنَاتٍ مُهْلِکَاتٌ مُبِیرَاتٌ لَسْتُ أَنَا وَ لَا أَنْتَ هُنَاک(معانی الأخبارص 406 )

خبر ده مرا از فرموده ‏ات: «چه شگفت است! و همه شگفتى‏ها در فاصله زمانى ماه جمادى و رجب خواهد بود» امیر مؤمنان به او فرمود: واى بحالت اى یک چشم! آن، همان زمانى است که، پراکنده ‏ها جمع شوند، و مردگان پراکنده شوند، و روئیده‏ ها درو گردد و بدبختى‏هاى تباه‏ کننده و درهم کوبنده پشت سرهم آیند، آن وقت در آنجا نه من خواهم بود و نه تو.



:: ادامه مطلب
ن : s313a
ت : 1 اسفند 1393
بازدید : 1310
نظرات : 5
تحلیل 12 روایات درباره باران های شگفت سال ظهور

 

 

 

 

 

قبل از شروع بحث یک نکته را عرض کنم حقیر بدلیل مشغله در تحلیل های قبلی فقط تحلیل رواییم را ارائه می کردم بعضی دوستان خواستار ارائه مستندات روایی در پایان تحلیل در قسمت پی نوشت ها شدند با اینکه وقت بیشتری از حقیر می گیرد ولی چشم از این به بعد از جلمه همین تحلیل همراه مستندات روایی ارائه خواهد شد

 

 

اه ای باران رحمت الهی برگرد برگرد

طی بارش باران به صورت بی سابقه در ایران منطقه و بسیاری ازنقاط جهان بسیاری از عزیزان درباره ان سوال فرمودند ؟

اگر منصفانه برخورد کنیم از مجموعه روایاتی که درباره بارانهای سال ظهور به ما رسیده است که حدود دوازده روایت است می شود مجموعا فهمید:

 

1- سالی که مهدی موعود ظهور می کند سال پربارانی است .(روایت شماره 1 تا 12)

 



:: ادامه مطلب
ن : s313a
ت : 7 دی 1391
بازدید : 12922
نظرات : 16
هشداری روایی نسبت به بسته شدن بابت توبه

سلام بر خورشید در حال طلوع
سلام بر همه عزیزان

 

 

عزیزان در ادامه مطلب جدیدا متن روایتی که بیان می کند یک شب سه شب طولانی می شود با ذکر منبع و دانلود کتاب قرار داده شده است

صرف نظر از اهداف راهبردی طراحان پروژه شیطانی 2012 که عمده ان خروج مخفیانه سفیانی و تضعیف جریان شعیب در ایران بود

در روایات شریف فراوان درباره حوادث شگفت و غیر عادی طبیعی اسمانی و زمینی صحبت به میان امده است که چند مورد از ان بسیار شبیه بحث 21 دسمابر است

البته پایان جهان به معنای قیامت حرف کاملا باطلی است که ایات و روایات فراوانی بر باطل بودن ان وجود دارد چرا که قبل از قیمات کبری قیامت صغری که ظهور کبری حضرت هست رخ خواهد داد

شاید بتوان گفت پیامبرانی که بین اقوام مایا زندگی می کرده اند به پیروان خود بشارت داده اند که 21 دسامبر حد فاصل بین دوران قبل از ظهور و مابعد از ظهور است اری



:: ادامه مطلب
ن : s313a
ت : 29 آذر 1391
بازدید : 1201
نظرات : 6
خراب شدن مسجد براثا از نشانه های ظهور

 

بر اساس روایات خراب شدن مسجد براثا نشانه ای از ظهور

سلام بر همه عزیزان

اينک به حديث مفصلى که درباره ى برخى از علائم ظهور واشاره به تخريب مسجد براثا و حرکت عده ای برای نبش قبر امير المؤمنين عليه السلام و خروج سفیانی رسيده است توجه فرمائيد:

مرحوم علامه ى مجلسى اعلى الله مقامه در کتاب بحار الانوار از محدث مشهور محمد بن مشهدى از جابر بن عبد الله انصارى روايت کرده است که گفت:

انس بن مالک، خادم رسول خدا صلى الله عليه وآله براى من نقل کرد که وقتى امير المؤمنين عليه السلام از جنگ نهروان مراجعت نمود در (براثا) (که محلى بين بغداد وکاظمين بوده است) نزول اجلال فرمود، در آنجا راهبى بنام (حباب) در غارى منزل داشت، همين که راهب سر وصداى لشکر را شنيد از غار بيرون آمد ولشکريان حضرت را که ديد مضطرب گشت، با شتاب از کوه بزير آمد وپرسيد اين کيست ورئيس اين لشکر چه کسى است؟ گفتند اين امير المؤمنين عليه السلام است که از جنگ با اهل نهروان برگشته است.

حباب از ميان لشکريان گذشت تا به خدمت امير المؤمنين عليه السلام رسيد، وگفت: السلام عليک يا امير المؤمنين حقا حقا! حضرت فرمود: از کجا دانستى که من به حقيقت امير مؤمنانم؟ حباب گفت: اينرا دانشمندان وعلماى ما بما اطلاع داده اند. حضرت فرمود: اى حباب، حباب گفت: شما از کجا دانستيد که نام من حباب است؟ حضرت فرمود: حبيبم رسول خدا صلى الله عليه وآله اين را به من خبر داده است. حباب گفت: دست خود را دراز کنيد تا من با شما بيعت کنم (وانا اشهد ان لا اله الا الله وان محمدا صلى الله عليه وآله رسول الله وانک على بن ابى طالب وصيه): (من به حقيقت گواهى مى دهم که جز خداى يگانه خدائى نيست ومحمد صلى الله عليه وآله فرستاده ى اوست، وتو على بن ابى طالب وصى وجانشين او هستى).

حضرت پرسيد حباب در کجا زندگى مى کنى؟ جواب داد در غارى که در اين بلندى است منزل دارم، حضرت فرمود: از امروز به بعد در آنجا سکونت مکن، در اينجا مسجدى بنا کن وآن را به نام سازنده اش نامگذارى نما، پس مردى به نام (براثا) آن را ساخت وآن مسجد به نام او معروف گشت.

آنگاه فرمود: اى حباب از کجا آب مى نوشى؟ عرض کرد: يا امير المؤمنين! در اينجا از دجله آب مى نوشم، فرمود: چرا در همين جا چشمه يا چاهى حفر نمى کنى؟ عرض کرد: يا امير المؤمنين هر وقت چاهى حفر کرديم آبش شور بود. حضرت فرمود: در همين جا چاه حفر کن، وقتى حفر کردند سنگ بزرگى در آن پيدا شد که نتوانستند آن را بيرون بياورند، خود امير المؤمنين عليه السلام آن سنگ را در آورد وچون سنگ از جا کنده شد چشمه ى آب شيرين وگوارائى از زير آن جوشيد، آنگاه حضرت به حباب فرمود: بعد از اين بايد آب آشاميدنى تو از اين چشمه باشد.

سپس فرمود: اى حباب، به زودى در جنب مسجد تو شهرى بنا مى شود (بغداد) که ستمگران بسيار فراوانى در آن باشند و(مردمش) بلاى بزرگى در پيش خواهند داشت. تا جائى که در هر شب جمعه هفتاد هزار عمل منافى عفت وزنا مرتکب گردند، وقتى ظلم وبلاى آنها زياد شد، راه اين مسجد را مى بندند، کسى اين مسجد را خراب نمى کند مگراينکه کافر باشد، سپس آنرا دوباره تجديد بنا مى کنند، وآنگاه در مرتبه ى آخر وقتى که مسجد را خراب کردند سه سال مردم را از رفتن به حج منع مى کنند، وزراعتهاى آنها مى سوزد.

وخداوند مردى از اهل (سفح)(ويا بعبارت روشنتر: مرد سفاک وبى باک وخونريزى) را بر آنها مسلط مى کند، واو به هيچ شهرى وارد نمى شود مگر آنکه آن را خراب مى کند ومردم آن را مى کشد، سپس بار ديگر باز هم بسوى آنها برمى گردد. آنگاه مردم آن تا سه سال به قحط وغلا مبتلا مى شوند، وسختى ورنج زيادى به آنها مى رسد، وباز آن مرد سفاک وخونريز به جانب آنها برمى گردد سپس وارد بصره مى شود وهر خانه که بيابد ويران مى سازد وساکنين آن را به قتل مى رساند ومردمش را نابود مى کند، واين در موقعى است که خربه، (که نام جائى است در بصره) آباد ومسجد جامعى در آن بنا شده باشد در آن موقع هنگام نابودى (بصره) فرا مى رسد.

آنگاه به شهرى که (حجاج بن يوسف) آن را بنا کرده وآنرا (واسط) مى گويند، وارد مى شود، وبا آنجا نيز همانگونه که با بصره ومردم آن رفتار کرد، رفتار مى نمايد، سپس متوجه بغداد مى گردد وبدون اينکه (به حسب ظاهر) با مردم آن کارى داشته باشد وارد آنجا مى شود سپس مردم آنجا بکوفه پناه مى برند ومردم کوفه در آن موقع هنوز از وى دچار ترس وهراس نشده اند (يعنى: کوفه تا آن وقت نسبت بجاهاى ديگر امن ترست).

ودر نسخه ى ديگرى است (مردم براى حفظ جان خود به سرعت به طرف کوفه مى روند تا خود را از مهلکه نجات دهند، زيرا هيچ شهرى مانند کوفه (که ظاهرا مراد از آن نجف اشرف است) امنيت ندارد.

(ثم يخرج هو والذى أدخله بغداد نحو قبرى لينبشه، فيتلقا هما السفيانى فيهزمهما ثم يقتلهما ويوجه جيشا نحو الکوفة)

بعد از آن، آن مرد سفاک، وکسى که او را با خود به بغداد آورده است به جانب قبر من روانه مى شوند تا آن را نبش کنند که در آن وقت با سفيانى روبرو مى شوند، وسفيانى با آنها مى جنگد وشکستشان مى دهد وسپس همه ى آنها را مى کشد ولشکرى به کوفه مى فرستد ومردى از اهل کوفه بيرون مى آيد ومردم را پناه مى دهد وهر کس به او پناه برد، نجات مى يابد.

آنگاه لشکريان سفيانى وارد کوفه مى شوند ومردم آنجا را هر کس که ببينند مى کشند وکسى را باقى نمى گذارند، وتا جائى قتل عام مى کنند که حتى يک نفر از آنها از کنار (در) بزرگى که روى زمين افتاده است مى گذرد وآنرا مى بيند وبه آن اعتنا نمى کند، ولى بچه کوچکى را که مى بيند خود را به او مى رساند واو را مى کشد.

اى حباب! آگاه باش که در آن موقع کارهاى بزرگى به وقوع مى پيوندد که بايد منتظر آنها بود، هيهات، هيهات که آشوبها همچون پاره هاى شب ظلمانى روى مى دهد. اى حباب آنچه را به تو گفتم به خاطر بسپار

خلاصه روایت:

سپس فرمود: اى حباب، به زودى در جنب مسجد تو شهرى بنا مى شود (بغداد) که ستمگران بسيار فراوانى در آن باشند و(مردمش) بلاى بزرگى در پيش خواهند داشت. تا جائى که در هر شب جمعه هفتاد هزار عمل منافى عفت وزنا مرتکب گردند، وقتى ظلم وبلاى آنها زياد شد، راه اين مسجد را مى بندند، کسى اين مسجد را خراب نمى کند مگراينکه کافر باشد، سپس آنرا دوباره تجديد بنا مى کنند، وآنگاه در مرتبه ى آخر وقتى که مسجد را خراب کردند سه سال مردم را از رفتن به حج منع مى کنند...بعد از آن، آن مرد سفاک، وکسى که او را با خود به بغداد آورده است به جانب قبر من روانه مى شوند تا آن را نبش کنند که در آن وقت با سفيانى روبرو مى شوند، وسفيانى با آنها مى جنگد وشکستشان مى دهد وسپس همه ى آنها را مى کشد...
بحار الانوار، ج 52 ص 219-217 حديث 80.



بر اساس روایت فوق مسجد براثا دو بار خراب می شود که در دفعه اول باز تجدید بنا می شود ولی در مرتبه دوم وقتی خراب شد به دنبالش اتفاقات بزرگی می افتد از جمله تعطیلی حج و پیدا شدن عده ای در عراق برای نبش قبر امیرالمومنین و خروج سفیانی

البته بنابر گزارش های تاریخی مسجد براثا در مرتبه اول در تاریخ سال 312 هجرى (الملاحم والفتن ص 131، 130 باب 48 طبع منشورات الرضى.) خراب شد و در همان تاریخ حج هم تعطیل شده است.

از طرفی در 18 فروردین 1385 مسجد براثا طی یک عملیات تروریستی تخریب شد(روزنامه ایران 19 فروردین 1385صفه بین الملل)

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1025025

 

حال بعد از ذکر روایت خراب شدن دیوار مسجد کوفه و بعد از ان تخریب مسجد براثا زوال ملک بنی العباس شروع شده و بزودی سفیانی خروج خواهد کرد

التبه شاید با تمام این بشارتها و شباهت ها در ظهور بدا صورت گیرد والله اعلم

------------------------------------------------------------------


جه اطلاعات بیشتر در مورد موارد تاریخی تخریب مسجد براثا مطلب زیر را مطالعه فرمایید


تاریخچه تخریب مسجد براثا

بر اساس مطلب زیر مسجد براثا بارها مورد تعرض قرار گرفته است و با هر تخریب حج تعطیل شده است ولی در مرتبه اخر در اخرالزمان بعد از تخریب این مسجد مقدس سفیان خروج خواهد کرد
سپس مرحوم سيد بن طاووس در مورد خراب شدن اين مسجد چنين مى نويسد:

(سليلى) گويد: من خودم ديدم که (حنبليها) يعنى: (پيروان احمد حنبل که فرقه اى از اهل سنت مى باشند) اين مسجد را خراب کردند، ودر مسجد قبرهايى حفر کردند ومرده هاى مردم را به زور از صاحبانشان باز مى گرفتند، وبا اين که ايشان قبورى ساخته وآماده کرده بودند با اين حال آنها را در آنجا دفن مى کردند تا اينکه از صورت مسجد بودن بيرون رود وآنجا را قبرستان کنند ومسجد تعطيل گردد، حتى اينکه در آنجا درخت خرمائى بود آن را قطع کردند وتنه ى آن را آتش زدند و(تيرهاى) سقف مسجد را نيز سوزاندند.

واين در سال 312 هجرى بود ودر همانسال حج تعطيل شد وسليمان بن حسن (قرمطى) خروج کرده وراه حجاج بيت الله را بست، وآنها را به قتل رسانيد وحج را تعطيل نمود وبرفى در بغداد آمد که درختان خرماى آنها از شدت سرما سوخت و(خشک شد) واو هم به هلاکت رسيد.

آنگاه سيد بن طاووس چنين مى نويسد: که ناقد مولاى من به من خبر داد که عمرو، قاضى بغداد به وى گفته است: من در قريه ى (صرصر) که سه فرسخى بغداد است صد هزار درخت خرما داشتم که همگى سوخت وخشک شد.

سپس اين چنين مى نويسد: که (سليلى) گويد: چه شأنى از اين نيکوتر وچه امرى از اين پيشگوئى واضح تر است.

گفتار ياقوت حموى درباره مسجد براثا

ياقوت حموى، متوفاى سال 626 هجرى در کتاب (معجم البلدان) پيرامون (براثا) چنين مى نويسد:

(براثا) با ثاء سه نقطه والف، محله اى بوده است در يک طرف بغداد که در قبله ى (محله ى کرخ) وجنوبى باب محول، واقع شده وتنها يک مسجد داشته است که شيعيان در آن نماز مى خوانده اند وفعلا خراب شده است، وهمچنين آن محله نيز اثرى از آن باقى نمانده است. اما مسجد براثا را من خودم قسمتى از ديوارهاى خراب شده ى آن را که باقى مانده بود ديدم وآنهم در زمان ما خراب گرديد.

سپس (ياقوت حموى) در دنباله ى سخنان خود درباره ى مسجد براثا چنين مى نويسد:

اين مسجد در سال 329 هجرى دوباره ساخته شد وساختمان آن به اتمام رسيد ونماز جمعه در آن خوانده شد، اين مسجد قبلا مسجدى بود که گروهى از شيعيان در آن اجتماع مى کردند وبه (صحابه) ناسزا مى گفتند و(راضى بالله) (خليفه ى عباسى) آن را خراب کرد وهر کس که در آن مسجد يافت دستگير نموده واو را به زندان انداخت ومسجد را با خاک يکسان نمود (شيعيان) جريان خراب کردن مسجد را به امير الامراء بغداد اطلاع دادند واو فرمان داد تا مسجد را دوباره بسازند وآن را توسعه دهند ودر جلو آن اسم (الراضى بالله) نوشت (تا بدين وسيله خليفه، از خراب کردن آن صرف نظر کند) وپيوسته تا مدتها وبعد از سال 450 هجرى در آن اقامه ى نماز شد وسپس به حال خود واگذاشته شد، وبراثا پيش از بناى بغداد دهکده اى بود که مى گفتند على عليه السلام در موقع جنگ با خوارج نهروان، از آن دهکده عبور کرده ودر همين جا که بعدها (مسجد براثا) بنا شد نماز خوانده است.

گفتار ناظم الاسلام کرمانى درباره مسجد براثا

ناظم الاسلام کرمانى نيز در کتاب (علائم ظهور) که در سال 1329 هجرى به طبع رسيده است، پس از آنکه جريان گفتگوى (راهب) را با امير المؤمنان عليه السلام خيلى فشرده ومختصر نقل نموده چنين اظهار داشته است:

(در وقتى که حضرت اين خبر را داد هنوز بغداد بنا نشده بود چه آنکه بغداد در زمان (بنى عباسى) بنا گرديد. ودر چند سال پيش از اين که خط آهن را از بغداد به کاظمين کشيدند به امر والى بغداد، مهندس فرنگى براى تسويه ى راه آهن، مسجد براثا را خراب کرد ودر همان نزديکى مسجدى رابه همان اسم براثا بنا نمودند.


معجم البلدان ج 1 ص 362 براثا.
علائم الظهور کرمانى ص 128.

مهدوی باشید



:: لینک ثابت
ن : s313a
ت : 15 آبان 1390
بازدید : 3463
نظرات : 7