قالب ساده شرکتی چهار چوب

احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه

احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه

خبرنگار فارس در دمشق گزارش می‌دهد

احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه

 

به تازگی پدیده جدیدی در بین گروه تروریستی «جبهه النصره» شایع شده و آن احداث پایگاه‌های نظامی جذب و آموزش تروریست‌های جدید خارجی در سوریه است.

خبرگزاری فارس: احداث پایگاه‌های نظامی جدید جذب تروریست‌های خارجی در سوریه

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، همزمان با رسیدن گروه‌های جدید تکفیری سعودی به سوریه به رهبری «ابو معاذ الساعدی» و در میان تشدید درگیری‌ها میان ۲گروه «جبهه النصره» و «داعش» و افزایش درک و فهم جامعه بین المللی از خطر بازگشت «تروریست‌ها» به کشورهایشان گروه‌های تکفیری تروریستی همچنان تلاش دارند تا جایگاه و موقعیت خود در سوریه را مستحکم و در صفوف خود بار دیگر تجدید نظر کنند.

 

در این راستا گزارش شده که به تازگی اردوگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی جدیدی در سوریه توسط این گروه‌های تروریستی دایر شده تا پذیرای «تروریست‌های خارجی» باشد، آن هم در زمانی‌که «شیخ عبدالله المحیسنی»، مفتی سعودی از گروه‌های مسلح تکفیری خواسته تا این گروه‌ها بار دیگر با یکدیگر متحد شوند که مد نظر وی ۲گروه تروریستی «جبهة النصره» و «جبهه اسلامی» است و در حالی‌که گفته می‌شود، آموزش‌ نظامی اولین گروه از «تروریست‌های خارجی» که انتظار می‌رود، تا یک ماه دیگر پایان یابد و هم اکنون در «اردوگاه الفاروق» که تنها دوماه از احداث آن گذشته آموزش می‌بینند، خبر از افتتاح دومین اردوگاه نظامی تحت عنوان «البتار» به گوش می‌رسد تا درپی آن خبرهایی از تجهیز سومین اردوگاه جهت افتتاح تحت عنوان «اردوگاه الغرباء» نیز به گوش برسد.

 

بنابر آنچه گفته شده است، این اردوگاه‌ها برای استقبال از تروریست‌های خارجی و آموزش آنها تدارک دیده شده و شرط آموزش دیده در آنها عدم عضویت و انتساب به هیچ یک از گروه‌های فعال در عرصه فلسطینی است و یا نداشتن هرگونه سابقه در پیوستن به اردوگاه‌های جهادی آن هم بنابر گفته المحیسنی در صفحه «توئیتر» خویش است که ناظر و هماهنگ کننده اصلی این گروه‌ها به شمار می‌آید.

 

آنچه تعجب بسیاری را برانگیخته درخواست‌ها برای ثبت نام و پیوستن به این اردوگاه‌ها از طریق «توئیتر» است و همچنین درخواست‌های مکرر المحیسنی برای ارسال کمک‌های مالی برای این اردوگاه‌هاست که مهمترین حامیان آنها را کشورهای عربی خلیج فارس تشکیل می‌دهند.

 

این درحالی است که باید گفت، المحیسنی پیشتر مرکزی تحت عنوان «دعوت به جهاد» در سوریه دایر کرده بود که ۲ماموریت و وظیفه اصلی برعهده دارد، اول نشر افکار و اندیشه‌های «جهادی» و دوم مبارزه با گروه‌های مسلح مخالف است و نکته مهم اینجاست که المحیسنی در گفته‌های خود تاکید کرده که شمار مخالفان وی و گروه‌های وابسته‌ به وی هر روز در حال افزایش است و در صورتی‌که اردوگاه‌های آنها افزایش نیابد و آنها اقدام به جذب نیرو برای گروه‌های خود نکنند، بدون تردید جایی برای آنها در عرصه جهاد در شام نخواهد بود.

 

وی به همین منظور از ۲گروه تروریستی «جبهه النصره» و «جبهه اسلامی» خواسته با یکدیگر در برابر گروه‌های مسلح دیگر متحد شوند و منافع امت را بر منافع گروهی ترجیح دهند.

 

گفتنی است، شیخ المحیسنی از جمله شخصیت‌هایی به شمار می‌آید که به شدت در برافروختن آتش بین داعش و جبهه النصره دخیل بوده و در این نبرد از جبهه النصره همواره دفاع کرده است.

 

ناظران بر این باورند، این دعوت شیخ المحیسنی به اتحاد ۲گروه جبهه النصره و جبهه الاسلامی با یکدیگر و در عین حال جذب تروریست خارجی بیانگر ضعف شدیدی است که بر جبهه النصره غالب شده است، به گونه‌ای که دیگر نمی‌توان آن را گروه قدرتمندی در عرصه میدانی سوریه به شمار آورد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930227000478

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۵۵:۴۹
    Awesome things here. I'm very happy to peer
    your article. Thank you a lot and I am taking a look forward to touch
    you. Will you kindly drop me a e-mail?

       Stan در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۵:۲۰:۳۷
    It's truly very complicated in this active life to listen news on Television, therefore
    I simply use the web for that reason, and take the newest information.

       What do you do for a sore Achilles tendon? در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۶:۵۷:۲۹ Fabulous, what a webpage it is! This webpage provides valuable information to us,
    keep it up.


    نوشتن دیدگاه