قالب ساده شرکتی چهار چوب

داعش به اردن می‌رود

داعش به اردن می‌رود

داعش به اردن می‌رود

 

خلاصه

ارتش و پلیس عراق در مناطق مختلف این کشور جنگجویان داعش را تحت فشار قرار داده اند و به همین دلیل آنها در اندیشه ترک عراق و رفتن به اردن بسر می برند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کارشناسان مسائل نظامی و گروههای اسلامگرا می‌گویند که گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نبرد عراق شکست خورده و پیش بینی می شود که برخی از اعضای این گروهک به زودی رهسپار اردن شوند.

 

داعش در هفته گذشته دستور داد که کادر رهبری این تشکیلات فقط در اختیار فلسطینیان و عربستانی ها قرار گیرد و تمامی عراقی ها از کادر رهبری داعش کنار گذاشته شوند.

احمد شریفی کارشناس نظامی و سرتیپ سابق ارتش عراق اظهار داشت: گروهک تروریستی داعش تعادل خود را در عراق از دست داده که شکافهای پیش آمده در درون این گروهک و دستور یاد شده بیانگر این امر است.

وی افزود: ارتش و پلیس عراق در مناطق مختلف این کشور جنگجویان داعش را تحت فشار قرار داده اند و به همین دلیل آنها در اندیشه ترک عراق و رفتن به اردن بسر می برند.

این کارشناس نظامی ادامه داد: گروهک تروریستی داعش برای ادامه حضور خود در عراق نیازمند اعاده توازن و ابزارها و مکانیزمهای جدیدی است. داعش در عراق بطور روشن دچار سردرگمی شده به گونه ای که با القاعده و در حال حاضر با برخی از افراد کادر خود دچار اصطکاک شده است.

از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق در اظهارات هفتگی خود با اشاره به وضع تلخ و دشوار بسیاری از مردم آوارۀ استان الانبار گفت: وضع استثنایی استان الانبار باید پایان یابد تا آوارگان به خانه ها و شهرها و محل کار و سازمان ها و اداراتشان برگردند.

وی اظهار داشت: باید برای پایان دادن به ریخته شدن خون مردم، کاری انجام دهیم. در حال حاضر با توجه به اقداماتی که در دستور کار نیروهای پلیس و آزادمردان عشایر و شهروندان الانبار قرار دارد، تروریست ها محاصره شده اند و داعش و گروه های تروریستی در بسیاری از مناطق، درگیر جنگ فرسایشی هستند.

المالکی تاکید کرد: ریشه کن کردن تروریست ها در استان الانبار چندان به طول نخواهد انجامید و به سرعت نابود خواهند شد. با توجه به نزدیکی ماه رمضان، باید اقدامی متناسب با اهمیت این ماه مبارک انجام بدهیم و نیروهای امنیتی و پلیس باید نتایجی ملموس در سطح میدانی ارائه کنند.
وی خاطر نشان کرد: عراق در ماه رمضان، الانباری متفاوت با آن چه اکنون هست، به خود خواهد دید.

 

http://www.abna.ir/persian/service/middle/archive/2014/05/28/611893/story.html

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       http://voicelesssermon38.tumblr.com/post/127020935399 در ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۲:۱۰:۳۱
    I'm very happy to read this. This is the
    kind of manual that needs to be given and not the
    random misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this best doc.

       Lonnie در ۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۱۸:۳۳:۵۶
    It's not my first time to go to see this web page, i am visiting this web page dailly and get nice facts from
    here daily.

       How long do you grow during puberty? در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۶:۰۶:۵۶ Hmm it appears like your website ate my first comment (it
    was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I wrote and
    say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to
    the whole thing. Do you have any recommendations for inexperienced blog writers?
    I'd really appreciate it.


    نوشتن دیدگاه