قالب ساده شرکتی چهار چوب

ملاقات سران داعش با شاه سعودی

ملاقات سران داعش با شاه سعودی

 

 

موصل

با هدف تجزیه و جداسازی مناطق سنی نشین عراق صورت گرفت

ملاقات سران داعش با شاه سعودی؛ طرح نقشه اشغال سامرا و موصل عراق

خبرگزاری تسنیم: برخی منابع بلندپایه فاش کردند: عملیات گروه داعش در شهرهای سامرا و موصل عراق زیر نظر مستقیم شاه سعودی و با هماهنگی قطر صورت می گیرد که هدف از آن جداسازی استان های سنی نشین و اشغال و تبدیل آن به امارات‌های تکفیری است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه دولت قانون، این منابع افزودند: دستگاههای اطلاعاتی عراق، اطلاعات دقیق و اعترافات سران گروه داعش را در اختیار دارند که ثابت می کند عربستان و قطر در این عملیات برای ایجاد هرج و مرج در عراق به منظور زمینه سازی جهت تقسیم این کشور دست دارند.

این منابع گفتند: عملیات از شش ماه پیش برنامه ریزی شده بود و زیر نظر مستقیم عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی و با هماهنگی کشور قطر بود به گونه ای که منابع مالی و پشتیبانی زیادی به مبلغ سه میلیارد دولار برای اجرای آن اختصاص یافت.

به گفته این منابع، هدف از عملیات یاد شده ایجاد ناامنی های گسترده و در اختیار گرفتن خاک بخش هایی از استان های شمالی عراق برای رساندن پیام لزوم تاسیس اقلیم های سنی نشین به افکار عمومی جهان است تا از این طریق برپایی امارت های تکفیری در این استان ها و تبدیل آن به امارت های تحت حکومت تکفیری ها تسهیل شود.

این منابع تصریح کردند: چند نشست در کشورهای عربی از جمله اردن و قطر و برخی کشورهای اروپایی بین نمایندگان سازمان های اطلاعاتی عربستان و قطر با تعدادی از سران گروه تروریستی داعش با حضور تعدادی از سیاستمداران عراقی از جمله برخی اعضای مجلس نمایندگان عراق برگزار شده است.

به گفته این منابع، نقشه یاد شده در راستای تلاش در دو جبهه بوده است، نخست جبهه سیاسی که براساس آن سیاستمداران یاد شده پیش‌نویس ایجاد اقلیم ها در عراق را برای جداسازی سیاسی استان های سنی نشین در دستور کار قرار دهند تا از این طریق این استان ها در مرحله بعدی مامن گروههای تروریستی و سکوی عملیات آنها در عراق و تعدادی از کشورهای منطقه شود.

این منابع افزودند: سعودی ها و قطری ها پیش بینی کردند که مخالفت مردمی با تاسیس اقلیم ها در عراق وجود داشته باشد اما فکر کرد که باید حمله به مناطق مهمی از کشور از جمله سامرا و موصل برای ساخته و پرداخته کردن افکار عمومی به منظور درخواست جهت تشکیل اقلیم ها صورت گیرد.

این منابع تصریح کردند: عملیات یاد شده زیر نظر مستقیم شاه سعودی بود که با سران مهم گروه داعش در عربستان ملاقات و با آنها برای آموزش جنگجویان عرب در داخل عربستان زیر نظر مستقیم دستگاههای اطلاعاتی سعودی توافق نظر کرد.

این منابع افزودند: نقش قطر در این عملیات مهم بود زیرا جنگجویان تروریست دیگر را از تعدادی از کشورهای عربی جذب کرد که مهمترین آنها، کشورهای واقع در مغرب عربی بود و قطر این تروریست ها را در پادگان های ویژه در یکی از کشورهای آموزش و به ترکیه می فرستاد و سپس از طریق اقلیم کردستان و سوریه وارد عراق کرد.

این منابع گفتند: عملیات اصلی در این نقشه همان منفجر کردن مرقد امامین عسکرین (ع) در سامرا برای فتنه انگیزی و شعله ور کردن جنگ طائفه ای بود اما این عملیات با واکنش قوی و موفق نیروهای امنیتی عراق و مقابله با این گروهک های تروریستی ناکام ماند و آنها همچنین فکر نمی کردند که اهالی سامرا و موصل در کنار نیروهای امنیتی بایستند و از آنها در نبردشان علیه گروه تروریستی داعش حمایت کنند.

این منابع افزودند: در این نقشه همچنین ایجاد ناآرامی امنیتی در استان دیالی نیز پیش بینی شده بود اما نیروهای امنیتی توانستند تروریست ها را قبل از اجرای این امر از بین برده و شمار زیادی از اعضای این گروه از جمله سران آنها را بکشند.

گروه داعش پنجشنبه گذشته حمله گسترده ای علیه شهر سامرا اجرا کرد و به چند اداره دولتی یورش برد اما نیروهای امنیتی با حضور گسترده و پشتیبانی هوایی این حمله را در همان روز خنثی کردند و شمار زیادی از تروریست ها از جمله اتباع کشورهای عربی را کشتند.

4 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۱۳:۰۲:۳۷
    Hello there! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for
    this website? I'm getting tired of Wordpress because
    I've had problems with hackers and I'm looking at options for another platform.
    I would be fantastic if you could point me
    in the direction of a good platform.

       How do you strengthen your Achilles tendon? در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۵:۲۱:۵۱
    My coder is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs. But he's tryiong none the less.
    I've been using Movable-type on a number of
    websites for about a year and am worried about switching to another platform.
    I have heard good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts into it?
    Any kind of help would be really appreciated!

       Can better posture make you taller? در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۵:۴۴:۴۱
    I will right away seize your rss as I can't find your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service.
    Do you've any? Please let me understand so that I may just subscribe.
    Thanks.

       How do you strengthen your Achilles tendon? در ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۷:۳۰:۵۲ What's up, all is going nicely here and ofcourse every one is sharing data, that's really fine,
    keep up writing.


    نوشتن دیدگاه