قالب ساده شرکتی چهار چوب

ارتباط مانور ایران با تدارک القاعده در مرزها و طرح حمله به بغداد

ارتباط مانور ایران با تدارک القاعده در مرزها و طرح حمله به بغداد
ادعای جدیدی که رسانه‌های صهیونیستی مطرح می‌کنند؛

ارتباط مانور ایران با تدارک القاعده در مرزها و طرح حمله به بغداد

از میانه سال گذشته میلادی، شمار بسیاری از نیروهای القاعده از سوریه به عراق رفتند تا جریان خطرناکی به راه اندازند که بسته شدن آب فرات تنها یکی از نشانه‌های آن است. منابع اسرائیلی مدعی هستند که مانور اخیر مرزبانی ایران در منطقه قصرشیرین با تحرکات القاعده مرتبط است.

 

ارتش عراق در حال تقویت خطوط دفاعی خود در بخش‌هایی از اطراف بغداد برای مقابله با خطر سقوط آن به دست گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش است.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری اسرائیلی مدعی شده، بر پایه گزارش‌های اطلاعاتی، نیروهای این گروه تروریستی به حومه غربی بغداد وارد شده‌اند و برای نفوذ به بخش‌های دیگر این شهر هفت میلیونی و از جمله ساختمان های حکومتی در منطقه سبز آماده می‌شوند.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده که علاوه بر موج بمب‌گذاری‌ها که زندگی در عراق را به سیاهی کشیده است، به نظر می‌رسد این گروه تروریستی، برنامه‌های بزرگتری برای پیشرفت در سر دارد. نیروهای این گروه پیرامون بغداد به دنبال جذب افراد جدید به القاعده هستند.

بنا بر این گزارش، شش سال پیش ابومصعب الزرقاوی، فرمانده بسیار خشن القاعده در عراق به دست نیروهای آمریکایی کشته شد و دو سال پیش آمریکایی‌ها از عراق خارج شدند؛ اما گویا اکنون القاعده به دنبال ایجاد حکومت مورد نظر خود است. آن‌ها پس از حضور در استان الانبار در غرب عراق، شهر تکریت و استان دیاله در مرز ایران در حال حرکت به سوی بغداد هستند. آن‌ها بدون ترس از نیروهای دولتی در فلوجه، الرمادی، بعقوبه، صلاح‌الدین، نینوا و حتی بخش‌هایی از بغداد مشغول قدرت‌نمایی هستند.

شاخه القاعده در عراق بیش از هر شاخه دیگری، اتباع کشورهای غربی و از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، هلند و بلژیک را در صفوف خود جای داده است. بسیاری از آن‌ها در افغانستان و به تازگی در سوریه آب‌دیده شده‌اند. از اواسط سال ۲۰۱۳، بسیاری از جنگجویان جهادی در سوریه توسط داعش برای جهاد در عراق اغوا شده‌اند.

بیشتر ناظران مسائل عراق در مورد اینکه چه کسی به حدود ۳۵۰۰ جنگجوی القاعده دستور داد از سوریه به سوی عراق سرازیر شوند و در آنجا سازماندهی شوند. جیمز کلپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در فوریه در نشست سنا، جنگ در سوریه را جنگ آخرالزمانی نامید و شمار اسلامگرایان درگیر در سوریه را بین ۲۰ تا ۲۶ هزار تن برآورد کرد که ۷۵۰۰ تن از آن‌ها از پنجاه کشور خارجی هستند. وی هشدار داد همه آن‌ها، افراد پرسابقه القاعده در افغانستان و پاکستان و مشتاق حمله به اروپا و ایالات متحده نیز هستند.

دبکا در ادامه مدعی شد، اکنون بیشتر این ۷۵۰۰ تن در عراق و زیر پرچم داعش می‌جنگند. این گروه به خوبی در خشونت جنگ سوریه آموزش دیده و توانایی به چالش کشیدن ارتش عراق را دارد و اکنون به دنبال سه هدف اصلی در عراق است.

۱ـ القاعده تا حد بسیاری برای خیز برداشتن به سوی بغداد آماده شده است. این گروه منابع آب آشامیدنی بغداد را قطع کرده و بیشتر پل‌های متصل‌کننده پایتخت به شهرهای غربی، شرقی و مرکزی را هدف قرار داده است.

این گروه، روز جمعه صالح‌المطلک، معاون نخست‌وزیر که قصد بازدید از بازسازی منابع آب را داشت در کمین گرفتار کرد؛ هر چند وی از این حادثه جان سالم به در برد، محافظان وی این قدر خوش شانس نبودند.

۲ـ در شهر فلوجه، القاعده یک پروژه بزرگ مهندسی را کلید زده که فرا‌تر از توان بسیاری از دولت های خاورمیانه است. آن‌ها به دنبال منحرف کردن مسیر رود فرات هستند. تجهیزات عظیم مهندسی در حال تغییر مسیر رودخانه هستند. این پروژه دو هدف دارد:

الف) تغییر مسیر آب به سوی جنوب یعنی به سمت مناطق مرکزی عراق تا پست‌های نظامی ارتش عراق در روبه روی فلوجه و نیز خطوط ارتباطی بین بغداد و پایگاه‌های ارتش در مرکز عراق را در آب غرق کند. این اقدام، بیشتر ارتش عراق را در تأمین تدارکات خود و نیز حرکت به سوی پایتخت با مشکل روبه رو خواهد کرد.

ب) این کار بیشتر شهرهای شیعه‌نشین جنوب را نیز از آب سالم محروم خواهد کرد.

۳) در استان دیاله، القاعده در حال ایجاد پایگاه‌هایی در امتداد مرز با ایران است. به همین سبب است که نیروهای ایرانی رزمایش چهار روزه اقتدار ۳ را با استعداد شش هزار نیرو در منطقه قصر شیرین در استان کرمانشاه برگزار کردند.

ارتش عراق تحت تأثیر نگرانی از اقدامات القاعده به دنبال به دست آوردن تجهیزات آمریکایی است که درخواست نوری المالکی در این مورد برای به دست آوردن اقلامی از جمله بالگردهای تهاجمی، ماه گذشته با مخالفت اوباما مواجه شد.

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ - ۱۴:۲۰:۰۹
    Awesome article.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۳:۰۰:۱۷ Very soon this web page will be famous amid all blogging and site-building viewers,
    due to it's good articles or reviews


    نوشتن دیدگاه